onsdag 24 september 2008

Utmaningar med maten på resande fot

I mitt jobb så spenderar jag mycket tid på hotell i olika städer runt om i Sverige. Den huvudsakliga källan till middag och lunch i de fallen är restauranger i den stad som jag befinner mig i. Det är få hotell som har självhushåll även om frukostarna i Sverige brukar vara riktigt bra så hjälper inte det riktigt hela vägen.

Det här är en enorm utmaning för kosthållningen. Det gäller att hitta en restaurang där de har shyssta råvaror och möjligheter att själv komponera vad som skall vara på tallriken. Det är väldigt få restauranger som lever upp till ett av kriterierna och i princip ingen som lever upp till båda två.

Det gör att jag ofta när jag är hemmifrån får välja salladsbarer och liknande i ganska stor utsträckning. Väldigt tråkigt att alltid äta sallad.

Just nu befinner jag mig i Göteborg och här finns visserligen ett par riktigt bra salladsbarer och hotell Flora som jag bor på har en ok frukost, men i stort är det ganska svårt att veta var man skall äta. Jag skall försöka hitta en ok restaurang ikväll. Återkommer om hurvida jag lyckats eller inte.

Inga kommentarer: