onsdag 10 september 2008

Morgonpass

Klockan ringde riktigt tidigt idag men trots att ögonlocken kändes väldigt tunga tog jag mig upp för att förbereda min frukost. Jag valde en avokadosmörgås idag. Vilket innebär en smörgås med avokado, kalkon och paprika med keso och stenbitsrom vid sidan om. Jag avslutade med en clementin och sköljde ner alltihop med lite mjölk.

PICT0057

Ingredienser:

1 grov brödskiva
1/2 avokado
50g kalkon
1/2 dl keso
stenbitsrom
1/2 gul paprika
1 clementin

Mycket godare och mer mättande än jag trodde när jag först planerade den. Jag menar en smörgås? Jag skall sluta tvivla på xtravaganzas rekommendationer från och med nu :)

Efter frukost tog jag mig till gymmet och körde mitt pass. Jag var lite skeptisk till om det här passet skulle ge mig så mycket, dels körde jag ju ganska tungt igår och dels skulle det ju vara tidigt på morgonen. Men det gick förvånansvärt bra.

För att lyckas ta träningen till de nivåer som målen kräver och fortfarande ha en fungerande vardag så tror jag att morgonträning är ett oerhört effektivt verktyg. Jag skall fortsätta med åtminstonde ett morgonpass närmaste veckorna och sen utvärdera hur det känns.

Inga kommentarer: